Kristin Tidemann Bestill time Dette kan jeg hjelpe deg med: Spørsmål om fakturaer fra Gran kommune. Spørsmål om kommunale avgifter – vannmålere og gebyrer generelt. Spørsmål om saker som har gått til inkasso. Spørsmål om utsettelse av betaling. Nøkkelinformasjon Ofte stilte spørsmål Ønsker du å søke om utsettelse på betaling av en faktura? På nettsiden vår Informasjon om faktura og purring : https://www.gran.kommune.no/informasjon-om-faktura-og-purring.483796.no.html kan du du gå inn på lenken Finn fakturaene dine og logge deg på med ID-porten. Da får du en oversikt over alle dine fakturaer fra Gran kommune. Der kan du også selv be om utsettelse på betaling av fakturaer. Ønsker du å få fakturaer hver måned i stedet for hvert kvartal? Har du efaktura eller avtalegiro avtale med Gran kommune så kan du få månedsfaktura. Ønsker du å opprette slik avtale så send en mail til kommunaleavgifter@gran.kommune.no Trenger du kidnummer for å opprette efakturaavtale eller avtalegiro så send en henvendelse til samme mail. Lurer du på når du skal lese av vannmåleren din? I desember hvert år så sendes det ut sms eller avlesningskort for å lese av vannmåleren din. NB! Har du reservert deg for sms fra det offentlige vil du få avlesningskort pr digipost / SvarUt. Du kan sende inne mobilnummer for avlesning til mail kommunaleavgifter@gran.kommune.no Hvordan avtaler jeg et møte? Når du har funnet den personen du ønsker å snakke med, klikk "Bestill time" for å se kalender og når han eller hun har ledig tid de neste to ukene. Velg det ledige tidspunktet som passer deg best. Fyll ut registreringsskjemaet så detaljert som du kan, slik at den du skal møte kan forberede seg. Send forespørselen. Du får enten en automatisk bekreftelse på e-post, eller en bekreftelse på e-post fra den du skal ha møte med. Hva gjør jeg hvis jeg ikke kan møte til avtalen? Ta kontakt på e-post eller telefon for å endre eller avlyse avtalen. Du finner kontaktinformasjon på denne siden. Hvor skal jeg møte opp til avtalen? Hvis møtet skal foregå som en telefonsamtale eller et nettmøte, vil saksbehandleren ringe deg, eller sende deg en lenke til nettmøtet. Ska møtet foregå på Gran rådhus, må du registrere deg i respesjonsområdet, og legge inn navnet på saksbehandleren du skal møte. Da får vedkommende en sms om at du er ankommet, og du vil bli hentet til møtet. Kan møtet foregå på telefon? Det er mulig å ha møter som telefonsamtaler, som nettmøte, eller som et fysisk møte på Gran rådhus. Hos noen avdelinger kan du selv velge hvordan møtet skal foregå ved å krysset av i skjemaet du fyller ut når du bestiller time. Hvis du har spesielle ønsker for hvordan møtet skal foregå, kan du også nevne dette når du beskriver saken i skjemaet du skal fylle ut. Hvis du har et "raskt spørsmål" du vil ha svar på, råder vi deg til å ringe saksbehandleren eller sende en e-post i stedet for å avtale et møte. Du finner kontaktinformasjon på denne siden. Hvor mye tid er avsatt til møtet? Lengden på avtalene er som regel satt til 30 minutter. Dette kan variere litt fra avdeling til avdeling. Viser det seg at dere trenger mer tid enn det som er avsatt, kan dere avtale et nytt møte.